Digitalisatie van RFN

Digitalisatie van RFN

RFN ondersteunt Nederlandse en Belgische bedrijven en particulieren die in Frankrijk wonen, werken of ondernemen. Dat doen ze met een breed dienstenpakket op het gebied van accountancy, belasting en sociale wetgeving. Het bedrijf is zowel vertrouwd met de Nederlandse en Vlaamse cultuur en is als geen ander op de hoogte van de Franse wetgeving.

In juli 2020 werd iedere werknemer binnen RFN voorzien van een nieuwe smartphone. Deze vorm van werknemersbeloning vond plaats binnen een gestructureerd kader. Zo kreeg elke werknemer de mogelijkheid uit twee toestellen, namelijk de Iphone SE 2020 of de Samsung S10E, waardoor gekozen kon worden voor zijn/haar vertrouwd besturingssysteem. Op deze manier bleef dit voor de interne IT-dienst van RFN overzichtelijk en is er geen ‘wildgroei’ aan verschillende merken om zo de nodige support op beide toestellen te kunnen bieden. Vandenabeele stond naast het aanleveren en de uitrol van de nieuwe devices, hier ook in voor de aansluiting van een 80tal Proximus-abonnementen.

Het daaropvolgende jaar ging de digitalisatie nog een stapje verder, voor de firma met twee van hun vestigingen in Frankrijk. Met de bijstand van Vandenabeele en Proximus werd de huidige telefooncentrale gewijzigd naar een Microsoft teams installatie met een verbinding voor het buitenland. Deze ‘Business Trunking’ laat een onbeperkt aantal lijnen toe over meerdere vestigingen beschikbaar in 10 Europese landen. Deze lijnen gaan over een beveiligd privénetwerk bij Proximus (Explore) en maakt ook thuiswerken en connectiviteit onderweg op een veilige manier toegankelijk.

“Door Covid versnelde dit hele proces en zagen we de noodzaak nog groter om de medewerkers van een smartphone te voorzien, enerzijds voor de bereikbaarheid, anderzijds naar de toekomstige IT-plannen qua telefonie en beveiliging. Vandenabeele heeft ons hiervoor advies gegeven in de keuze van het meest geschikte abonnement en smartphones. Daarnaast is hun flexibiliteit een groot voordeel gebleken, met de nieuwe telefonie-oplossing via MS Teams als vervolg op onze samenwerking.

Wij hechten zelf een grote waarde aan een duurzame relatie met onze cliënten, waardoor ook een goede samenwerking met onze leveranciers belangrijk is. Bij Vandenabeele hebben we één centraal aanspreekpunt voor al onze vragen, zowel naar abonnementen als materiaal toe. Er wordt ook telkens naar een concrete oplossing voor onze vragen gezocht. De meerwaarde van Vandenabeele is zeker hun technische ervaring. Een pluspunt is ook hun eigen afleverservice voor nieuw materiaal. - RFN.